sobota, 16 września 2017

,

Jak napisać autoresponder po angielsku?

Cześć, 

jeśli w najbliższym okresie planujesz urlop lub po prostu nie będzie Cię w pracy, ten artykuł jest zdecydowanie dla Ciebie. Poruszę w nim temat autorespondera oraz dam Ci kilka przykładów jak napisać go po angielsku. 


Co to właściwie jest ten autoresponder? 

Słowo jak większość biznesowych słów pochodzi z angielskiego. Zostało stworzone z dwóch wyrazów auto= automatyczna oraz response = odpowiedź. Funkcja ta występuje i jest używana głównie w skrzynkach pocztowych. Ma na celu poinformowanie osoby, która się z nami kontaktuje, że w najbliższym czasie jesteśmy niedostępni. 

Funkcja ta jest niezwykle przydatna zwłaszcza gdy pracujemy w firmach handlowych oraz w wielkich korporacjach, gdzie pracujemy z ludźmi z drugiego końca świata i po prostu nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy dana osoba jest fizycznie w miejscu pracy. 


Co powinien zawierać autoresponder?

Kluczowe są 3 informacje: 
  • jak długo jesteśmy niedostępni, najlepiej podać okres czasu 
  • kontakt do osoby, do której można się zgłosić w ważnych sprawach 
  • datę naszego powrotu

Profesjonalny autoresponder
 
Pamiętaj 
Nawet jeśli jesteś poza biurem zachowaj estetykę biznesowego meila. 

Zalecam pisanie autoresponderów w dwóch językach- polskim oraz angielskim

Przykład I

[Your Greeting] 
Thank you for your email. I’m out of the office and will be back at (Date of Return). During this period I will have limited access to my email.
For immediate assistance please contact me on my cell phone at (your cell phone number).
Best Regards,
[Your Name]
Przykład II

[Your Greeting] 
I will be out of the office this week. If you need immediate assistance while I’m away, please email (Contact Email Address).
Best,
[Your Name]
Przykład III
[Your Greeting]
I will be out of the office from (Starting date) until (End date).
If you need immediate assistance please contact (Contact Person).

Kind Regards,
[Your Name]

Przykład IV
[Your Greeting]

Thank you for your email. Unfortunately, I am currently out of the office and will not return until (end date).
If you require immediate assistance in my absence, please contact (colleague's name) on (phone number) or (email adress), who will be able to deal with your enquiry.
Otherwise, I will respond to your email as soon as possible on my return.
Best regards,
[Your Name]

~~~

Mam nadzieję, że powyższe przykłady się wam przydadzą. Planuję napisać, także post jak ustawić autoresponder w konkretnych skrzynkach mailowych
Dajcie znać, czy przydałby się wam taki poradnik oraz czy używacie autoresponderów. 



Share:

26 komentarzy:

  1. Akurat dla mnie to się nie przyda, jednak fajnie, że podajesz przykłady. Być może dla kogoś będzie idealną pomocą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło mi że tu trafiłam. Sama prowadzę blog o języku angielskim zawodowym w szkole :) www.joz.com.pl @englishworkshop-angielski zawodowy

    OdpowiedzUsuń
  3. O dzięki śliczne, przyda się w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem, bardzo przydatne 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  5. Podrzucę waszego linka szwagrowi prowadzi szkołę jezykową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ehh.. szkoda, że już sezon urlopowy minął. Ale informacja przydatna, muszę przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajnie, właśnie potrzebuje tego, bo konfiguruje skrzynkę. Dzięki :) Tak, fajnie jakbyś uzupełniła o to, jak to robić w różnych programach pocztowych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny poradnik, chociaż jeszcze nie dla mnie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydatny poradnik, chociaż jeszcze nie dla mnie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie się póki co akurat nie przyda, ale warto zapamiętać na przyszłość. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że taka funkcja jest potrzebna. Dużo osób, kiedy ich nie ma, nie używa takiej funkcji. A druga strona czeka i czeka....

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna rzecz, ale mi się póki co nie przyda, ale będę wiedział gdzie szukać przykładów ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej właśnie chciałam to ostatnio zrobić i cieszę się, że tu wpadłam- bardzo pomocny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze szukałam takich pomocnych przykładów w sieci i jest ich bardzo mało. Super, że robisz coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka funkcja moim zdaniem jest ważna. Dobrze, że poruszasz ten temat, skorzystam ze wskazówek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy temat ;) Z pewnością bardzo przydatne :) Bo nie ma nic gorszego niż czekać na odpowiedź na maila kilka dni...

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki piękne. Podsyłam bloga koleżance myślę, że będziesz jak wybawieniem.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przykład III jest najbliższy mojemu autoresponderowi, którego używam, tyle że po polsku. Unikam pisania, że w pilnych sprawach jestem dostępna pod telefonem, bo nie po to mam urlop, żeby telefony z pracy odbierać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przydatne informacje, chętnie wykorzystam, wiedzy nigdy dość. :)

    OdpowiedzUsuń