Cześć,
jeśli w najbliższym okresie planujesz urlop lub po prostu nie będzie Cię w pracy, ten artykuł jest zdecydowanie dla Ciebie. Poruszę w nim temat autorespondera oraz dam Ci kilka przykładów jak napisać go po angielsku.
Co to właściwie jest ten autoresponder?
Słowo jak większość biznesowych słów pochodzi z angielskiego. Zostało stworzone z dwóch wyrazów auto= automatyczna oraz response = odpowiedź. Funkcja ta występuje i jest używana głównie w skrzynkach pocztowych. Ma na celu poinformowanie osoby, która się z nami kontaktuje, że w najbliższym czasie jesteśmy niedostępni.
Funkcja ta jest niezwykle przydatna zwłaszcza gdy pracujemy w firmach handlowych oraz w wielkich korporacjach, gdzie pracujemy z ludźmi z drugiego końca świata i po prostu nie jesteśmy w stanie sprawdzić, czy dana osoba jest fizycznie w miejscu pracy.
Co powinien zawierać autoresponder?
Kluczowe są 3 informacje:
- jak długo jesteśmy niedostępni, najlepiej podać okres czasu
- kontakt do osoby, do której można się zgłosić w ważnych sprawach
- datę naszego powrotu
Profesjonalny autoresponder
Pamiętaj
Nawet jeśli jesteś poza biurem zachowaj estetykę biznesowego meila.
Zalecam pisanie autoresponderów w dwóch językach- polskim oraz angielskim.
Przykład I
[Your Greeting]
Thank you for your email. I’m out of the office and will be back at (Date of Return). During this period I will have limited access to my email.
For immediate assistance please contact me on my cell phone at (your cell phone number).
Best Regards,
[Your Name]
[Your Name]
Przykład II
[Your Greeting]
I will be out of the office this week. If you need immediate assistance while I’m away, please email (Contact Email Address).
Best,
[Your Name]
[Your Name]
Przykład III
[Your Greeting]
I will be out of the office from (Starting date) until (End date).
If you need immediate assistance please contact (Contact Person).
Kind Regards,
[Your Name]
Przykład IV
[Your Greeting]
Akurat dla mnie to się nie przyda, jednak fajnie, że podajesz przykłady. Być może dla kogoś będzie idealną pomocą :)
OdpowiedzUsuńMiło mi że tu trafiłam. Sama prowadzę blog o języku angielskim zawodowym w szkole :) www.joz.com.pl @englishworkshop-angielski zawodowy
OdpowiedzUsuńŚwietna sprawa taki poradnik
OdpowiedzUsuńO dzięki śliczne, przyda się w najbliższym czasie.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem, bardzo przydatne 👍👍👍
OdpowiedzUsuńFajne, pomocne zwroty.
OdpowiedzUsuńPodrzucę waszego linka szwagrowi prowadzi szkołę jezykową :)
OdpowiedzUsuńehh.. szkoda, że już sezon urlopowy minął. Ale informacja przydatna, muszę przyznać :)
OdpowiedzUsuńAle fajnie, właśnie potrzebuje tego, bo konfiguruje skrzynkę. Dzięki :) Tak, fajnie jakbyś uzupełniła o to, jak to robić w różnych programach pocztowych.
OdpowiedzUsuńBardzo przydatny poradnik, chociaż jeszcze nie dla mnie :) pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńBardzo przydatny poradnik, chociaż jeszcze nie dla mnie :) pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńMnie się póki co akurat nie przyda, ale warto zapamiętać na przyszłość. :)
OdpowiedzUsuńooo dobrze wiedzieć :D
OdpowiedzUsuńMyślę, że taka funkcja jest potrzebna. Dużo osób, kiedy ich nie ma, nie używa takiej funkcji. A druga strona czeka i czeka....
OdpowiedzUsuńFajna rzecz, ale mi się póki co nie przyda, ale będę wiedział gdzie szukać przykładów ;)
OdpowiedzUsuńPrzydatny wpis, przydatna funkcja.
OdpowiedzUsuńHej właśnie chciałam to ostatnio zrobić i cieszę się, że tu wpadłam- bardzo pomocny wpis!
OdpowiedzUsuńZawsze szukałam takich pomocnych przykładów w sieci i jest ich bardzo mało. Super, że robisz coś takiego :)
OdpowiedzUsuńBardzo pomocny wpis.
OdpowiedzUsuńTaka funkcja moim zdaniem jest ważna. Dobrze, że poruszasz ten temat, skorzystam ze wskazówek. :-)
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy temat ;) Z pewnością bardzo przydatne :) Bo nie ma nic gorszego niż czekać na odpowiedź na maila kilka dni...
OdpowiedzUsuńDzięki piękne. Podsyłam bloga koleżance myślę, że będziesz jak wybawieniem.
OdpowiedzUsuńPrzydatna rzecz :D
OdpowiedzUsuńPrzykład III jest najbliższy mojemu autoresponderowi, którego używam, tyle że po polsku. Unikam pisania, że w pilnych sprawach jestem dostępna pod telefonem, bo nie po to mam urlop, żeby telefony z pracy odbierać ;-)
OdpowiedzUsuńPrzydatne informacje, chętnie wykorzystam, wiedzy nigdy dość. :)
OdpowiedzUsuńbardzo przydatny wpis
OdpowiedzUsuń