Cześć,
ostatnio pisałam post na temat autorespondera. Dzisiaj nadal zostaniemy w temacie związanym z komunikacją. Zastanowimy się jakie części powinien zawierać mail biznesowy.
Po pierwsze...
należy pamiętać, aby pisać maile proste i zwięzłe, które mają na celu przekazanie odbiorcy konkretnej informacji, a odbiorcy przeczytanie komunikatu nie zajęło godziny. To zasada, której powinni się trzymać zwłaszcza osoby, który pracują w firmach, gdzie czas jest złotem. Szanujemy swój czas- szanujmy i innych. Czasami po prostu, gdy ktoś otworzy długiego maila nawet go nie przeczyta.
Zawartość maila
- przywitanie
- część zasadnicza
- pozdrowienie/ uszanowanie
- podpis, dane kontaktowe
Odbiorcy
Istnieje kilka rodzajów adresowania wiadomości
- Pole Do (ang. To) wpisujemy adresatów od których oczekujemy odpowiedzi
- Pole DW (ang. Cc) adresaci, którzy powinni zapoznać się z treścią maila
- Pole UDW (ang. Bcc) używa się gdy wysyłamy grupowe wiadomości zwłaszcza do osób, które są wyżej od nas hierarchią, ponieważ nie wypada aby dostawali oni grupowe maile. Dla odbiorców, nie będzie widoczne, że mail był wysłany do wielu osób.
Tytuł
powinien być jednoznaczny, aby w przypadku sortowania czy filtrowania maili był łatwo odszukany. W tytule wpisujemy jak najmniej słów, a jeśli wymaga on dłuższego rozwinięcia zaleca się pisanie równoważników zdań. Należy pamiętać, że niektórzy potrafią dostawać 400 lub więcej maili więcej. Jeśli nasza wiadomość nie będzie zatytułowana może być opuszczona.
Dokładnie tak zgadzam się z tym @ powinny być krótkie zwięzłe i dobrze napisane. A nie takie długie litanie. :) Przydatny post
OdpowiedzUsuńCzęsto pisze, więc temat jest mi znany.
OdpowiedzUsuńOo bardzo potrzebny wpis :) Mądrze, zwięźle i na temat! To lubimy!
OdpowiedzUsuńRaczej nie mam z tym problemu, moje maile spełniają te wymogi ;)
OdpowiedzUsuńJa raczej pisze właśnie w taki sposób.
OdpowiedzUsuńZgadzam się z Tobą. Bardzo przydatny post.
OdpowiedzUsuńCoś, co powinno byc poruszane na, chociażby, podstawach przedsiębiorczości w liceum. :)
OdpowiedzUsuńzgadzam się i popieram w 100%. a post bardzo przydatny.
OdpowiedzUsuńBardzo przydatny post. Do tej pory pisałam właśnie w takim stylu.
OdpowiedzUsuńDobra ściąga dla początkujących i tych, których trapią wątpliwości. Ja raczej nie miewam takich problemów;)
OdpowiedzUsuńCiekawy post, jeśli ktoś w ogóle się na tym nie zna.
OdpowiedzUsuńZ tym to u UDW dowiedziałam się stosunkowo niedawno w sumie nie było mi to zbyt często potrzebne
OdpowiedzUsuńCenne rady
OdpowiedzUsuńna studiach się tego uczyłam :D
OdpowiedzUsuńsuper! oby na studiach uczyli takich praktycznych rzeczy
UsuńU mnie maile wyglądają właśnie tak jak opisałaś. Trafne podsumowanie. :-)
OdpowiedzUsuńPrawdziwą plagą jest pisanie 'kumplowkich' maili nawet do wykładowców na uczelni ;)
OdpowiedzUsuńOficjalnie i na temat, komunikatywnie i wtedy przekaz jest jsny i czytelny. Fajnie to ujęłaś.
OdpowiedzUsuńPrzydatne informacje, warto je wykorzystać. :)
OdpowiedzUsuńPóki co wszystko jasne :)
OdpowiedzUsuń/szkoda, że nie ma opcji skomentowania z własnym URL i podpisem/
Potwierdzam :)
OdpowiedzUsuńZawsze warto sobie przypomnieć :)
OdpowiedzUsuńSuper porada dla poczatkujacych ;)
OdpowiedzUsuńJa mam ten problem, że jako pisarka mam skłonności do tworzenia rozbudowanych tekstów i nawet w służbowe teksty wplatam ozdobniki ;)
OdpowiedzUsuńKrótko, zwięźle i na temat - to podstawa, w przeciwnym wypadku bardzo szybko trafiamy do kategorii spam.
OdpowiedzUsuńJa generalnie lubię krótkie i zwięzłe maile. :)
OdpowiedzUsuńbardzo przydatny post
OdpowiedzUsuń:)
Bardzo cenne rady, na pewno mi się przydadzą!
OdpowiedzUsuń