Cześć!
Czas na praktyczne wykorzystanie języka angielskiego w pracy- small talk.
Small talk – rozmowa o "niczym", poprzedzająca rozmową właściwą – rozmowę towarzyską czy na tematy służbowe.
Small talk często wykorzystujemy, gdy stykamy z kimś dosłownie na chwilę czy jakoś „w przelocie”
Tematy do small talk powinny być neutralne:
- pogoda,
- jedzenie.
- podróże ....
- pogoda,
- jedzenie.
- podróże ....
O czym nie rozmawiamy podczas small talk:
- wiara
- przekonania polityczne
- choroby...
oraz inne tematy, które mogą dzielić ludzi lub kreują negatywny nastrój
Small talk jest bardzo dobrze widziane przed kontaktami biznesowymi z np. Brytyjczykami.
Zapraszam, do obserwowania Business English in practice w innych mediach społecznościowych:
- Facebook
- Twitter
- Instagram
kontakt: businessenglishinpractice@gmail.com
Niestety niektórzy nie stosują się do tej prostej zasady.
OdpowiedzUsuń